איך אתה עושה את זה?

 
לאחרונה פנה אלי מטופל וסיפר שהוא עצמאי שעובד מהבית רוב היום על מחשב.
הוא מרגיש תפוס ואיבד מטווח התנועה בצוואר, חווה כאבים חדים כשהוא קם בבוקר לאחר כמה שעות שינה בודדות, ולפעמים מתעורר בלילה מתוך שינה מהכאב שתוקף אותו בהפתעה. 
 
המטופל נבדק בעבר ועשה צילומים כולל MRI וכל התוצאות היו תקינות, לרפואה המודרנית  אין דרך לעזור לו. 
הוא נשלח בעבר לפיזיותרפיה וקיבל טיפול פולסים חשמליים ותרגילים למתיחות בכדי לשחרר את השרירים הבעייתיים ושום דבר לא עזר.
 
בנוסף הוא סובל גם מכאבי ראש חזקים באזור הראש האחורי, מסביב לאזור האוזניים ברמה שקשה לו להרכיב משקפיים ואזניות (שהם כלי עבודה מאוד חשוב עבורו) הכאב ממשיך עד קו העיניים ואזור הרקות.
 
"ניסינו אין ספור מקומות וטיפולים ובדר"כ הכאב נעלם לכמה שעות ולמחרת הכאב והסבל חזר כאילו לא היינו בטיפול כלל. מה לא ניסינו? אורתופדים, פיזיותרפיסטים ועוד…"
 
 
בזמן שהקשבתי לבעיות שלו חשבתי לעצמי, עד כמה אנשים שעובדים כל היום במשרד או מהבית סובלים ולא מטפלים בעצמם.
 
יש כאן אתגר מיוחד כי על מנת להגיע לשרירים צריך לעבוד עמוק מאוד כדאי לחדור את השכבות שעוטפת את השרירים.
 
במאמרים קודמים שלי סיפרתי שהידיים שלי הם כמו סטטוסקופ של רופא אבל רק לשרירים.
התחלתי לעשות סריקה באזור השכמות, הצוואר, הידיים ואזור הראש האחורי בחלק שהצוואר מתחבר לראש.
בסריקה המטופל חווה המון כאב, הסברתי שבכל נקודה שהכאבים היו חזקים יותר אלה הן הנקודות שאני צריך להתמקד בהם ולשחרר אותם. שהטיפול יהיה עמוק וכואב, כי עד שאגיע לנקודות עצמן צריך לפתוח את כל השרירים שהתכווצו מעל נקודת הכאב.
בכדי לשמור על הגוף מהכאב.
 
התחלתי לעסות את אזור השכמות והצוואר שלו, כשבתחילת הטיפול השרירים שלו הרגישו כמו גוש בטון.
 
בעבודה מדויקת גרמתי לשרירים להיפתח ולחזור להיות רפויים עד שהצלחתי להיכנס לנקודות הכואבות, שגרמו לכל השרירים להתכווץ. לאחר מכן עברתי לצוואר להמשך טיפול. לפני שהלכתי ביקשתי ממנו לעשות מקלחת חמה ולנוח כי הטיפול לא היה פשוט והוא יכול לחוות ראקציה של כאב מהשרירים שחוזרים למצבם המקורי.
 
לאחר הטיפול ממש כאבו לי הידיים, גם כל הבוקר שלמחרת, אמרתי לעצמי שאם לי כואב בצורה כזו אז אני חייב לבדוק מה שלום המטופל. (אני מתקשר לכל לקוח יום למחרת לבדוק לשלומו דבר שמאוד חשוב לי כמטפל)
הוא סיפר לי שהיה לו לילה מאוד קשה, הוא הסתובב במיטה מהכאבים בלילה, אבל עם כל הסבל הוא מרגיש הרבה יותר טוב מבחינת תנועות הגוף.
אחרי יומיים דיברנו שוב והכאב שליווה את אותו כמעט ונעלם, איכות החיים שלו השתפרה משמעותית עם הקלה בכאבי ראש בחלקו העליון של הצוואר בחיבור עם הראש וכל זאת לאחר טיפול אחד!